Khamis, November 17, 2011

hari itu

Assalamualaikum ^^,




menjengah juga aku kat blog yang penuh dengan tinkerbell neh. oh yes! dua tiga hari ni aku tak berapa sihat yang mana membuatkan aku sangat2 merindui untuk menatap blog neh. terbang2 ke blog blogger lain. huhu. hari juga aku berjaya mengahabiskan senarai blogger yang dah j0in segmen sme dengan aku. fuhh!! ramai kot. jenuh jugak aku nak terbang lepas satu2. @,@


********************

sunyi. gelap. aku tak berkata apa2. hanya aku sahaja. termenung dan berfikir. baru saja aku nak bergembira kenapa mesti aku di uji sekali lagi dengan perkara2 sebegini. hati menjerit. meronta-ronta. kenapa dan kenapa. tiada jawapan. lagi sekali otak aku pantas berfikir. nyata sekali ia adalah fikiran yang positif. Allah menguji aku lagi. setelah memberikan aku kegembiraan yang tak terkata. baru mula nak merasa nikmatnya. dugaan dan cabaran datang silih berganti. KEHIDUPAN.

ada yang berkata. tak best hidup kalau xde cabaran. yeahh! aku setuju dengan tu. tapi bukanlah dengan pelbagai ujian yang sebegini. terkadang aku merasakan yang aku tak tertanggung nak menanggungya. TAPI. aku percaya. Allah menguji hambanya kerana Dia tahu hambanya ini mampu mengharunginya. Allah Maha Mengetahui.

to be frank, sebagai manusia biasa aku memang tak terdaya. puas mencari kekuatan untuk aku berdiri dengan teguh. bila terlalu memikirkan tentang diri sendiri. sebenarnya kita terlupa dengan mereka yang berada disekeliling tanpa kita sedari. merekalah sumber inspirasi dan juga kekuatan untuk diri kita. PARENTS. memang tak boleh di sangkal lagi.

setiap yang berlaku ada hikmahnya. walaupun kadang2 aku tertanya-tanya apa dia??. at the end puas mengharungi onak duri ranjau kehidupan aku nampak hikmahnya. dan SAKIT sebenarnya sebelum tu. tapi saat itu nanti aku merasakan sangat TENANG. ^^,

*********************

dugaan yang datang silih berganti membuatkan aku matang dalam berfikir. walaupun kadang2 aku macam orang tak "betul"



Photobucket

1 ulasan:

thanks for commenting ! love ..